Vårtider

Tider kommer, tider går och så är det även här på norra jordklotet. Vintern är på väg mot varmare tider och våren anas även här. När jag lämnade Skåne för snart 10 dagar sedan, lämnade jag ett landskap i spirande vår och efter 8 timmar stiger jag ut i fullständig vinter. Inte helt lätt att ta in i tanken, men det är som det är. Hur som helst, så var min förra rotation här i Kirkenes, en tid av upplevelser. För det första råkade jag fylla 50 år och blev uppvaktad med en handgjord kniv av format som även Rambo skulle bli avundsjuk över. Vill härmed tacka er alla för den gåvan. Ett vackert och välgjort arbete som jag verkligen uppskattar. För det andra tog våra underbara chefer ut oss på en scootertur, som var en upplevelse att minnas för tid och evighet. För en annan, som jag, som aldrig tidigare suttit på en scooter var denna 5 timmars tur något helt fantastiskt. Det är en frihetskänsla att susa fram i 90 km/h över isarna på älven och att ta sig fram på scooterlederna var som ett rejält träningspass. Var trött som ett helt ålderdomshem när vi väl kom i mål och dagen efter satt träningsverken i varenda muskel i kroppen.
Sedan mitt sista inlägg här på bloggen, har jag hunnit med att vara hemma 12 dagar, njutit av ledigheten och dessutom träffat en underbar kvinna hemmavid.
Här på jobbet har vi börjat komma in i en tid där vi, äntligen, börjat med att bygga upp den nya processen och arbetet börjar, sakta men säkert, ta fart och takten ökat betydligt. Det är mycket trevligare att bygga nytt än att riva och kvaliteten på de arbeten som våra montörer utför är av en kvalitet som tyder på både yrkeskunskap och yrkesheder. Totalintrycket är att Mudenia lyckats samla en montörsstyrka som många andra företag skulle bli gröna av avund för.
Våra chefer, Kate och Kaare, har en fantastisk förmåga att leda personal och driva företag. Bevis för deras ambitioner, engagemang och ledaregenskaper syns varenda dag, där leendet och skämten alltid ligger nära ytan och ofta bryter fram i vänlighet och skratt.
Ska snart åka hem för en efterlängtad ledighet och planering för en 50-års fest i slutet av juni ska avslutas med en resa till Tyskland för inhandlande av diverse alkoholhaltiga drycker.

För att ni som aldrig åkt scooter, så kan ni här nedan se hur fantastisk det kan vara..


.



Här står scooterna uppradade för en ny tur på vidderna




en välbehövlig paus vid elden, en god kopp kaffe och trevligt sällskap


Åter en paus och konferens om vägval


Hårda överläggningar




Två synnerligen vana scooterförare, Per-Arne och Kate




Hela gänget samlat vid norska gränsen till Ryssland

Kommentarer
Postat av: Anna Bredin

Hejsan, måste börja med att tack för intressant läsning. Jobbar själv på Sundfrakt och vi har kört upp en hel drös med maskiner upp till gruvan nu. Tänkte hör om du kunde ta några bilder på maskinerna där uppe, gärna bilder på dom som fortfarande är i delar och skall monteras ihop. Skulle vara intressant att se. Lämnade även min mailadress så du kan svara dit om du vill. MVH Anna

2009-04-27 @ 15:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0